Od czego zacząć organizację pochówku?
Śmierć najbliższych jest szczególnym doświadczeniem, rozpoczynającym czas smutku i żałoby. Podkreśleniem doniosłości chwili staje się organizacja godnego pochówku. Osobom przybitym wielką stratą przygotowanie pogrzebu wydawać się może ciężarem nie do udźwignięcia. Dlatego dobre zakłady pogrzebowe oferują kompleksowe usługi organizacyjne i pełną obsługę uroczystości. Dowiedz się, od czego zacząć organizację pochówku?
Kompleksowa usługa pogrzebowa
Żałoba jest przeżyciem traumatycznym, które często zaburza zdolności do podejmowania trudnych decyzji dotyczących szczegółów pochówku i związanych z nim formalnościami. Aby ulżyć osobom pogrążonym w żałobie, większość zakładów pogrzebowych bierze na swoje baraki kompleksową obsługę pochówku zarówno pod względem formalnym, jak i organizacyjnym. Dobrym przykładem jest doświadczony, działający od wielu lat i znany mieszkańcom Trójmiasta, a szczególnie Sopotu zakład usług pogrzebowych Anioł z Gdyni Orłowo. Jak wyjaśniają jego pracownicy, organizacja ceremonii pogrzebowej wymaga licznych pozwoleń i działań administracyjnych, których załatwieniem zajmuje się zakład pogrzebowy. Rodzinie zmarłego pozostaje jedynie zaduma i przygotowanie się na ostatnie pożegnanie.
Czego można oczekiwać od zakładu pogrzebowego?
Solidne i doświadczone zakłady usług pogrzebowych na życzenie klienta realizują liczne zadania formalne i organizacyjne. Przede wszystkim gwarantują:
- Transportu zmarłego do chłodni specjalnymi pojazdami.
- Kontakt z administratorem cmentarza w kwestii opłat oraz wskazania miejsca i ustalenia godziny pochówku.
- Kontakt z księdzem i ustalenie formy i szczegółów pogrzebu.
- Pomoc w wypełnieniu wniosków i dostarczenie ich do ZUS.
- Odbiór aktu zgonu i karty zgonu zmarłego na podstawie upoważnienia.
- Szeroki wybór trumien lub urn do kremacji.
- Zakup i dostarczenie wieńców i kwiatów oraz rozwieszanie nekrologów.
- Oprawę muzyczną.
- Zapewnienie mistrza ceremonii dla pogrzebów świeckich.
- Przygotowanie i oprawę usługi pogrzebowej zgodnie ze wszystkimi ustaleniami.
Formalności pogrzebowe w zakładzie pogrzebowym
Podczas załatwiania formalności pogrzebowych należy pamiętać o dostarczeniu następujących dokumentów, niezbędnych do przeprowadzenia pochówku:
- akt zgonu wydany przez Urząd Stanu Cywilnego,
- kartę zgonu przeznaczoną dla administracji cmentarza,
- legitymację emerytalno-rentowa osoby zmarłej, o ile ją posiadała.
Dokumenty te konieczne są do uzyskania zasiłku pogrzebowego. Przysługuje on wszystkim członkom rodziny zmarłego w pierwszej linii pokrewieństwa, o ile zmarły nabył prawo do świadczeń emerytalno-rentowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana